maandag 18 februari 2008

Ambiance ?


Gisteren was het voor mij weer één van die sportieve hooogdagen - Club-Standard - eindstand 1-2 ...

'k Zal daarover niet te veel schrijven, alleen dat de winst van Standard verdiend was - erg verwonderlijk dat J. Matthijsens dit na de wedstrijd anders zag (en vooral dat hij zegt niet ontgoocheld te zijn na een verliespartij !?) ...

Alleen al voor hem hoop ik dat Club kampioen wordt, want anders zal hij erg zwaar tegen de lamp lopen ... (want in Brugge telt nog altijd de leuze : "geen woorden, maar daden !")

Maar wat mij vooral enorm opviel was de gelatenheid van de Brugse spionkop - totaal geen sfeer, amper gezangen, geen 12e man ! Duizend man van Standard bracht méér ambiance dan de 26 000-koppige Blauwzwarte-aanhang !?!

Waar zijn de tijden dat we bij een achterstand konden rekenen op massale supporterssteun ? Waar zijn de tijden dat het FCB-orkest met een paar (trompet)noten de supporters muzikaal deden meezingen ?

Toen ik als kleine gast ballenraper was, toen was het een gevecht voor de wedstrijd om achter de goal van de spionkop te mogen staan - daar was de sfeer het beste (ik koos meestal een plaats aan de lange kant - nog altijd de beste plaats om het voetbal aan beide kanten goed te zien :)

Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ballenrapers anno 2008 daar veel tam-tam rond maken ...

Hopelijk kan een nieuw stadion daar verandering in brengen ... en hopelijk zal de politiek het project volgen ... maar 'k vrees er een beetje voor ... meneer Moenaert en z'n vrienden kennende :(

de leute,
Moerke.

2 opmerkingen:

Shamrockske zei

Laat ze eerst weer voetballen ipv dat pottekestamp dat ze de laatste jaren brengen

Moerke zei

dit jaar gelukkig al véél minder pottekestamp :)

ze kunnen mss voetbal van de Cercle pakken en centen van de Club - en zo één ploeg maken (met één stadion, geen winkelcentrum, ...)

en Raoul Lambert terug in de spits !!!